World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article
 

Sankei Shimbun

The Sankei Shimbun
Type Daily newspaper
Format Broadsheet (54.6 cm x 40.65 cm)
Owner(s) Sankei Shimbun Co., Ltd.
Publisher Nagayoshi Sumita
Founded June 20, 1933
Political alignment Right-wing
Language Japanese
Headquarters Osaka & Tokyo
Circulation Morning edition: 2,191,587
Evening edition:[1] 635,988
(ABC Japan, October 2005)
Website .com.sankeiwww

Sankei Shimbun (産経新聞 Sankei Shinbun), literally "Industrial and Economic Newspaper", is a daily newspaper in Japan published by the Sankei Shimbun Co., Ltd. (株式会社産業経済新聞社 Kabushiki-gaisha Sangyō Keizai Shinbunsha). It has the sixth highest circulation for a newspaper in Japan, and is considered one of the five "national" newspapers.[2]

Contents

  • Corporate profile 1
    • Offices 1.1
  • Famous corporate alumni 2
  • Controversy 3
  • See also 4
  • References 5
  • External links 6

Corporate profile

Tokyo Sankei Building
Namba Sankei Building

The Sankei Shimbun is part of the Fujisankei Communications Group and is 40% owned by Fuji Media Holdings. The company is also the owner of Osaka Broadcasting Corporation (OBC, Radio Osaka).

Offices

  • Publishing newspapers: Sankei Shimbun, Sankei Sports, Yukan Fuji, Keiba Eight, etc.
  • Tokyo Head Office (registered headquarters): Tokyo Sankei Building, 7-2, Otemachi Itchome, Chiyoda, Tokyo
  • Osaka Head Office: Namba Sankei Building, 1-57, Minatomachi Nichome, Naniwa-ku, Osaka
    • Umeda Office: Breezé Tower, 4-9, Umeda Nichome, Kita-ku, Osaka
    • Western Office (Fukuoka): Sunlight Building, 23-8, Watanabe-dori, Chuo-ku, Fukuoka

Famous corporate alumni

Controversy

In August 2014, South Korea filed suit against Sankei for insults against Park Geun-hye, the president of South Korea, and demanded that Tatsuya Kato, head of the Seoul Bureau, present himself for questioning.[3][4][5][6][7] The article was about several rumors about Park during the Sinking of the MV Sewol, referencing Korean news reports. Sankei referred to Chosun Ilbo, however only Sankei was charged with defamation. Sankei was considered an anti-Korean newspaper in Korea.[8] Thus, Japanese media assumed the suit was a warning to Sankei.[9]

In December 2014, the newspaper apologized after running Richard Koshimizu's ad promoting anti-Semitic books.[10][11]

On February 11th, 2015, regular columnist, Ayako Sono wrote an opinion piece suggesting that while it will be necessary for Japan to accept more immigrants in order to bolster a decreasing workforce, Japan should take steps to ensure the separation of immigrants in regards to living conditions, citing South African apartheid as an example of how to achieve this goal.[12] [13][14]

See also

References

  1. ^ Evening edition is published only for Kansai region.
  2. ^
  3. ^ http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20140810000273
  4. ^ http://english.donga.com/srv/service.php3?biid=2014081155588
  5. ^ http://www.japantimes.co.jp/news/2014/08/18/national/politics-diplomacy/sankei-seoul-bureau-chief-grilled-park-article/
  6. ^ http://mainichi.jp/english/english/newsselect/news/20140818p2g00m0dm039000c.html
  7. ^ http://online.wsj.com/articles/korean-prosecutors-indict-japanese-journalist-on-defamation-charge-1412826990
  8. ^
  9. ^
  10. ^ http://blogs.wsj.com/japanrealtime/2014/12/06/japan-newspaper-apologizes-over-advertisement-for-jewish-conspiracy-books/
  11. ^ http://www.japantimes.co.jp/news/2014/12/06/national/conservative-daily-sankei-apologizes-for-running-anti-semitic-ad/
  12. ^ http://www.japantimes.co.jp/news/2015/02/12/national/author-sono-calls-racial-segregation-op-ed-piece/
  13. ^ http://blogs.wsj.com/japanrealtime/2015/02/13/author-causes-row-with-remarks-on-immigration-segregation/
  14. ^ http://www.reuters.com/article/2015/02/13/us-japan-apartheid-idUSKBN0LH0M420150213

External links

  • MSN産経ニュース (Japanese), MSN Sankei News, website in MSN Japan.
  • 産経関西 (Japanese), Sankei Kansai, Sankei's Kansai edition.
  • 産経新聞社 (Japanese), Sankei Shimbun corporate website.


This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 



Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from World Library are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.