World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Drammens Tidende

Article Id: WHEBN0017692124
Reproduction Date:

Title: Drammens Tidende  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: Progress Party (Norway), Holmenkollbakken, Newspaper circulation, Carl I. Hagen, Erna Solberg, Dagsavisen, Ofoten Line, Lars Granaas, NSB Di 6, Oslofjord Tunnel
Collection:
Publisher: World Heritage Encyclopedia
Publication
Date:
 

Drammens Tidende

Drammens Tidende
Type Daily newspaper
Format Tabloid
Owner Edda Media
Publisher Edda Media Buskerud AS
Founded January 2, 1832
Language Norwegian (bokmål)
Headquarters Drammen, Norway
Circulation 40,954 (2007)[1]
Official website www.dt.no

Drammens Tidende is Norway's tenth largest newspaper, with a circulation of 40,954.[1] Owned by Edda Media,[2] the newspaper convers central parts of Buskerud as well as Drammen with seven weekly issues. The newspaper was known as Drammens Tidende og Buskerud Blad from 1961 to 2000, after a merger between the old Drammens Tidende and Buskerud Blad.[3]

History

The former Drammens Tidende dates back to January 2, 1832, when it was known as Tiden, taking the new name in thirteen years later. Buskerud Blad dates back to July 3, 1883 when it was founded as a conservative alternative to Drammens Tidende and Drammens Blad, who were both pro-liberal. The next year Axel Raknerud becomes editor, and BB and DT are merged into one company in 1897 after DT was bought by the owner BB, Axel Lyche. In 1901 Raknerud when also becomes editor of Drammens Tidende. However the newspapers remain separate publications with the same staff. Not until February 1, 1961 are they united in a common publication and company. The firs acquisition of another newspaper occurs December 1, 1972, and in 1975 the offices in Oslo and Hønefoss are closed, followed the year after with a separate newspaper Smånytt fra Røyken og Hurum. In 1978 an offset press is bought and in 1980 the Notodden-based newspaper Telen. In 1993-94 the newspaper, until then owned by the Lyche and Raknerud families, sold to Orkla Media who were purchasing most of the independent newspapers in the country. The online newspaper is launched in 1998, followed by a name change in 2000 and change to tabloid format in 2004.[3] Drammens Tidene was taken over with the rest of Orkla Media by Edda Media in 2006.

See also

References

External links

  • Official site
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 



Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from World Library are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.